НАЗК надало відповіді на поширені питання при заповненні електронних декларацій, про це повідомляє видання «Закон і Бізнес».
1. Якщо при заповненні електронної декларації у Вас виникли проблеми з відображенням розділів 3, 6, 11 декларації або некоректно відображається інша інформація, будь ласка, перевірте яким інтернет-браузером Ви користуєтесь. Така проблема може виникати при користуванні браузерами Mozilla Firefox, Yandex та інші. Для коректного відображення інформації рекомендуємо при заповненні електронної декларації використовувати інтернет-браузер Google Chrome останньої версії. Встановити цей інтернет-браузер Ви можете за посиланням.
2. Якщо у Вас виникли проблеми з електронним цифровим підписом при реєстрації, будь ласка, спочатку перевірте його за допомогою online-сервісу накладання електронного цифрового підпису на електронні документи за посиланням.
Результатом успішної перевірки буде повідомлення: ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО.
Якщо при накладанні електронного цифрового підпису виникає помилка, зверніться до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ключ.
3. Якщо при вході до системи електронного декларування Вам видається повідомлення: «Ви не підтвердили e-mail», перевірте поштову скриньку, яку Ви вказали при реєстрації. Можливо лист підтвердження потрапив у папку «Спам». Перейдіть за посиланням у листі і завершіть процедуру реєстрації у системі.
Якщо лист не надійшов на поштову скриньку, можливо при реєстрації була вказана помилкова адреса електронної пошти, або у назві використовувались символи "-”, “_”. Також не рекомендується використовувати поштові скриньки, розташовані у домені RU (наприклад: хххххх@mail.ru).
У цьому випадку, будь ласка, зареєструйте нову поштову скриньку із урахуванням наведених вище рекомендацій і зателефонуйте за номером 044 – 200-06-94 або напишіть листа на електронну пошту: support@nazk.gov.ua із зазначенням вашого П.І.Б., адреси електронної пошти, вказаної при реєстрації, і нової адреси електронної пошти. Вам на нову адресу електронної пошти буде надіслано повторно лист підтвердження реєстрації. Через деякий час перевірте Вашу нову поштову скриньку, перейдіть за посиланням у листі і завершіть процедуру реєстрації.
4. Якщо Ви вже зареєстровані в системі електронного декларування, але змінили електронний ключ, Вам необхідно зайти на сторінку входу до системи https://portal.nazk.gov.ua/login і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». Відеоінструкцію по входу до системи з новим ключем Ви можете переглянути за посиланням.
Крім того, Національне агентство з питань запобігання корупції на своєму офіційному сайті розмістило ряд роз’яснень щодо порядку декларування доходів у 2017 році.
Так, за повідомленням НАЗК, інформацію про заробітну плату (дохід), з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, можна отримати, використовуючи свій електронний цифровий підпис, в персональному кабінеті веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua/).
Для користувачів, що використовують електронний цифровий підпис, реєстрація на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду не потрібна, вона здійснюється автоматично.
НАЗК звертає увагу суб’єктів декларування:
у звітності щодо єдиного внеску суми допомоги з тимчасової втрати працездатності (лікарняні), відпускні зазначаються у місяці, за який їх нараховано, у податковій звітності зазначені суми включаються до місяця, в якому їх нараховано;
у звітності щодо єдиного внеску, зазначаються лише ті суми, що враховуються при нарахуванні єдиного внеску.
Крім того, Національне агентство з питань запобігання корупції затвердило роз’ясненнящодо декларування працівників патронатної служби.
Згідно із роз’ясненням, під «посадовими та службовими особами інших державних органів» слід розуміти працівників державних органів, які здійснюють функції представників влади або обіймають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.
Державний службовець під час виконання своїх обов’язків не зобов’язаний виконувати доручення працівників патронатної служби, відповідно до частини 2 статті 9 Закону України «Про державну службу».
Наведене свідчить про відсутність обов'язковості будь-яких дій працівників патронатної служби, а тому й відсутність здійснення ними будь-яких функцій держави. Відповідно, працівники патронатної служби не є суб’єктами декларування.
Виняток становлять керівники патронатних служб, які можуть давати обов'язкові вказівки іншим працівникам патронатної служби. Тому, якщо до повноважень керівника патронатної служби належать організаційно-розпорядчі функції, він є посадовою особою державних органів, отже, є суб`єктом декларування, згідно зі статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції».
Нагадаємо, що до посад патронатної служби належать посади радників, помічників, уповноважених та прес-секретаря Президента України, працівників секретаріатів Голови Верховної Ради України, його Першого заступника та заступника, працівників патронатних служб Прем’єр-міністра України та інших членів Кабінету Міністрів України, помічників-консультантів народних депутатів України, помічників та наукових консультантів суддів Конституційного Суду України, помічників суддів, а також посади патронатних служб в інших державних органах, відповідно до Закону України «Про державну службу».
|